Geny i edukacja

Kathryn Asbury i Robert Plomin pokazują, jaki wpływ na zdobywanie umiejętności chociażby czytania pisania czy liczenia ma DNA. Uwzględniają różnice między różnymi rodzajami inteligencji, sprawności fizycznej czy wymaganiami edukacyjnymi uczniów i stawiają tezę, że równość szans wymaga różnorodności szans. I właśnie to stwierdzenie jest kluczem do budowy nowego, bardziej efektywnego systemu edukacji, który wykształci sprawnych obywateli światów, w których młodzi wykształceni w zgodzie ze swoim potencjałem ludzie zdecydują się zamieszkać.

Kathryn Asbury – wykładowca w Centre for Psychology in Education na University of York. Autorka licznych prac na temat wpływu środowiska szkolnego i domowego na osiągnięcia, zachowanie i dobrostan dzieci. Robert Plomin – znany na całym świecie profesor genetyki behawioralnej w MRC Social, Genetic and Developmental Psychiatry Centre, King's College London. Autor i główny badacz w głośnym Twins’ Early Development Study.