Kodowanie z Minecraftem

Kodowanie z Minecraftem®
Buduj wyżej, szybciej zbieraj plony, kop głębiej i automatyzuj nudne zajęcia

Wydobywasz diamenty, tworzysz dziesiątki narzędzi i budujesz wszelkiego rodzaju konstrukcje – a gdyby tak zaprogramować roboty, aby robiły to wszystko za Ciebie w krótkim czasie?

Z książki Kodowanie z Minecraftem® dowiesz się, jak stworzyć wirtualną armię robotów za pomocą Lua – języka programowania stosowanego przez profesjonalnych twórców gier. Dzięki projektom kodowanym krok po kroku zobaczysz, jak pisać programy, które automatycznie wydobywają i zbierają materiały, wytwarzają przedmioty i budują wszystko, co tylko można sobie wyobrazić. Przy okazji poznasz podstawowe pojęcia informatyczne takie jak typy danych, funkcje czy zmienne.

Nauczysz się, jak:

  • Programować roboty, które podejmują mądre decyzje, za pomocą sterowania przepływem.
  • Ponownie wykorzystywać kod, aby roboty mogły uprawiać i zbierać dowolne rośliny, w tym pszenicę, trzcinę cukrową, a nawet kaktusy!
  • Zaprogramować fabrykę, która wywarza nieskończone ilości materiałów budowlanych.
  • Zaprojektować algorytm tworzenia ścian i budowli o dowolnym rozmiarze.
  • Zakodować wymachującego kilofem drwala-robota!
  • Stworzyć robota, który wykopuje schody umożliwiające bezpieczną eksplorację.

Dodatkowe zadania zawarte w każdym rozdziale pomogą Ci przenieść twoje umiejętności kodowania na wyższy poziom. Po przeczytaniu książki zrozumiesz, jak potężne może być kodowanie i będziesz miał mnóstwo robotów na swoje zawołanie.

Wymagania: system Windows 7 lub nowszy; macOS 10.10 lub nowszy.

Al Sweigart jest zawodowym programistą, który uczy programowania dzieci i dorosłych. Jest autorem kilku bestselerowych książek o programowaniu dla początkujących, w tym Twórz własne gry komputerowe w Pythonie i Bawimy się, programując w Scratchu (WN PWN 2017).