Twórz własne gry komputerowe w Pythonie

NIE POPRZESTAWAJ NA GRANIU – ZACZNIJ PISAĆ WŁASNE GRY!

Z książki Twórz własne gry komputerowe w Pythonie dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania, jeśli nawet jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem.

Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.

Nauczysz się, w jaki sposób:

  • Łączyć pętle, zmienne i instrukcje związane z przepływem sterowania w prawdziwe, działające programy.
  • Wybierać odpowiednie w struktury danych, takie jak listy, słowniki i krotki.
  • Wzbogacać gry o grafikę i animacje za pomocą modułu pygame.
  • Obsługiwać dane wprowadzane za pomocą klawiatury i myszy.
  • Zaprogramować prostą sztuczną inteligencję, aby można było zagrać przeciwko komputerowi.
  • Przekształcać komunikaty tekstowe na tajny kod za pomocą technik kryptograficznych.
  • Debugować programy i wyłapywać najczęściej spotykane błędy.

Analizując wnikliwie kod wszystkich prezentowanych gier zdobędziesz solidne podstawy nie tylko w Pythonie, ale również w dziedzinie  informatyki.

A może, wykorzystując ogromne możliwości Pythona, napiszesz swoją własną, oryginalną grę?